Waar kunnen wij een bijdrage leveren aan uw organisatie
1. Strategie
De quickscan
De klantaudit
GAB analyse
Trend middag
Het organisatieprofiel
De vlootschouw
2. Structuur transformaties
Een inrichtingsvoorstel
De disruptieve transformatie
Het moodboard
3. Systeem
De bedrijfsvoering
Personeelsbeleid
Als we aannemen op basis van traditioneel denken dan kijken we naar het werkverleden en of deze werknemer de sollicitatie mondeling en schriftelijk goed kan motiveren. Daarbij proberen we dan ons gevoel te objectiveren door middel van intelligentietesten (IQ) of persoonlijkheidstesten (EQ). Maar in de toekomst heeft een medewerker andere talenten nodig om waardevol te zijn en te blijven. Buro Support denkt dat onderstaande drie zaken belangrijk zijn.
- Talentprofiel = de score van jouw eigen individuele talenten tov een subjectieve norm en tov van elkaar om daarmee effectief bij te dragen aan de bedoeling van de organisatie.
- Netwerkcapaciteit = de mate waarin jij in staat bent eigen en relevante netwerken aan te boren om daarmee het doel van de organisatie te realiseren.
- Ervaringscomponent: in hoeverre de werk en levenservingen ( CV en LV) helpend zijn om het doel van de organisatie te realiseren.
Als deze zaken inzichtelijk worden gemaakt en onderwerp van het sollicitatie gesprek zijn dan krijgt de werkgever een compleet beeld. Hierbij accepteren we dan, dat onze irrationeel logica leidend is. We voelen dan in het gesprek of deze werknemer bij gaat dragen aan het doel van de organisatie.
Duurzame inzetbaarheid en het vitaliteits-DNA
4. Staf
Werken met een talentenprofiel
Werken met de i-deal in de talentacademie
De ideal = wat moet de organisatie doen om jouw ontwikkelpotentieel te laten groeien en jouw talenten maximaal te benutten. Belangrijke elementen in een dergelijk maatwerkgesprek zijn dan ook welbevinden, welzijn en werkgeluk. Daarnaast neemt de kans met 40% toe dat medewerkers flexibeler worden en harder gaan lopen als
- Zij betrokken worden bij uw beslissingen
- Aandacht heeft wat voor de medewerker belangrijk is
- U waardering heeft voor de medewerkers
Ook dit is onderdeel van het maatwerkgesprek. Medewerkers hebben geen ontwikkel/ functionering en beoordelingsgesprekken maar 1x per jaar een maatwerkgesprek waarin arbeidsvoorwaarden worden besproken voor het jaar erop. Deze individuele en schriftelijk vastgelegde afspraak is 1 jaar geldig met goedkeuring en instemming van beide gesprekspartners. De Ideal wordt dan in de talentacademie vorm gegeven in de eigen organisatie.
De cultuur interventie
Training / scholing
5. Style
Een eigen communicatie platform
Van monoloog naar dialoog
Jaren lang sloeg marketing de klok, een zichtbaarheidscompetitie van zenden, van schieten met
hagel naar iedereen die het wilde horen. Is nu de tijd aangebroken van de waardevolle communicatie.
Men wil de een relevante dialoog, de loyaliteit en vertrouwen moeten gewonnen worden.
Als je als organisatie van de monoloog naar de dialoog wil:
- Praat en luister vooral naar je klant en met je medewerkers en neem ze echt serieus
- Vertel de waarheid, geef fouten toe en vertel wat je geleerd hebt van je fouten.
- Wissel gegevens uit en ben open
- Deel ideeën uitdagingen en zorgen
- Ben origineel en duurzaam
En denk eraan als je de klant verder wil helpen:
- “de klant zegt niet wat hij doet en doet niet wat hij zegt”.
- “dat concurreren op klanttevredenheid uiteindelijk meer op levert dan concurreren op verkoopcijfers”
- “Dat klanten elkaar meer vertrouwen dan uw verkooppraatjes”
Als jouw organisatie ook meer ziet in PR dan gaan wij met onze communicatie expert aan de slag. Dit kan als onderdeel van het grotere communicatieplan maar ook als eigenstandig traject.
Jullie communicatieplan
Werken aan de clickfactor
Zorg ervoor dat mensen geïnspireerd en geraakt worden, flexibel zijn en toch verbonden blijven. Begrijp dat mensen van de generaties x-y-z een andere clickfactor hebben. Zorg ervoor dat alle groepen zich thuis voelen in jouw organisatie door hun behoefte te her en erkennen Ga bij het realiseren van je strategie uit van de talenten en de passie van je medewerkers, niet alleen vanuit financieel, organisatie of economisch gewin. Deze investeringen verhogen de clickfactor.
Bedrijven met een hoge clickfactor hebben de juiste geur en kleur, die voel je en die zie je. En dat levert uiteindelijk meer op voor iedereen.
6. Systeem
Mijlpalen met MBO aansturing
Jaren lang en nog steeds wordt er gewerkt met SMART en PDCA. Heeft het gewerkt?
Vast en zeker. Maar in een markt die snel veranderd, flexibel is en waar maatwerk de toon
slaat is adaptief vermogen cruciaal is. Wij van Buro Support denken dat het managen van verwachtingen en het realiseren van mijlpalen daar beter bij past.
Het nieuwe cyclische werken vraagt om:
- dienend & faciliterend leiderschap
- autonomie en adoptief vermogen
- de in en externe dialoog
Drie factor model implementeren
Tarievenlijst
1. Strategiesessies
(Haalbaarheidsonderzoek adhv drijfveren)
2. Structuur transformaties
(inrichtingsvoorstel)
3. Systeem & organisatie aanpassingen
4. Staf & medewerkers interventies
5. Style veranderingen
6. Skills trainingen
Innovatieabonnement
Maandabonnement
inclusief 15 uur vast per maand
Projectleider voor maatwerktrajecten
Interimmanagement
Bezoekadres
Postadres
Contact
Copyright TEXT Burosupport - Paradigmum